Wednesday, September 8, 2010

MAcam2 Ade~ ^^

hai2 sume, =)
disebabkan cam bosan...umah pon da siap kemas...so adela mase tok aku menulis sebentar..
 ni nak stoly moly pasal ari ahad lepas...
ari ahad, 5hb adelah hari yg penuh dgn xtvt dan kisah2 ntah pape~ huhu

so..let's start stoly moly meyhhhh~~
ahad, 5hb....
7.50 a.m: hantar anis kat depan sekolah menengah sbb die nak blk JB
 * yg kelakarnye kitorang tgu2 smpi kol 8.10 bas x smpai2...ingatkan da terlepas da bas kol 8. x lame pastu br bas samapi...rupe2nye jam dlm bas tu lewat 10 minit (kate anis)...huhu..kire abg tu bdgt2 die punctual la..padahal lewat 10 min. ;) *

8.15a.m : smpai2 umah tros potong kacang panjang n sedia2kan bahan2 sebab nak masak tok mengunjung jiran2 n sedara mara.

9.00a.m: ayam sampai...so tugas aku adelah membasuh ayam..nak tau bape ekor ayam??? 16 ekor~ huhu..smapi ngntuk2 aku belek ayam2 tu satu2...huuu
*nasib la de makcik aku balik umah atuk mase tu..so die tlg masak2 mase tu*
kalo x...masak~ huhu

3.00 p.m:  da siap masak2 sume, so tugas utk packing lauk2 tu pula utk dibahagi2kan... kalo kire2 sume adelah dlm 40 bungkusan kot...ade nasi impit, smbal kacang, ayam ungkep, n kuah lodeh...


4.30p.m : aku da start nak htr kunjungan2 tu kat umah2 sekitar kampung..
*mase ni la benda klaka jadi..huhu....aku g htr nek motor ngn kazen aku, azah..so cam separuh isi dlm bakul motor, separuh azah pegang kat belakang la...then ngah ondaway tu tetibe aku nmpak sekor MONYET sedang bermain di pelepah pisang kat seberang PARIT..then aku ckp ngn azah..." elakkan monyet tu kejar kite jek zah" then x semena2 monyet tu terus LOMPAT ke seberag PARIT dan mengejar kamiiiiiiiiiii!!!waaaaaaa aku pon ape lagi!! pecut motor smbil menjerit!!! huhuhu..kalo kitorang x bawak pape xpe lagi.... ni bnyak gile kot makann atas moto tuuuuuuuuuuuu.... haila tau plak monyet ni kitorang bawak makanan. da la monyet tua yg STOK ATOK2 tu,,.mmg la cuak.huhu
setelah dpt melarikan diri kami pon meneruskan xtvt mengunjung di sekitar kg...

camni la muka monyet yg kejar kitorang tu.huhu


5.45p.m: setelah semayang asar sume, aku kena mengunjung ke aitam pula...sesi ke aitam adelah dgn menaiki kereta....ha tyme ni la jd bnda mengong lagi.....
mase nak g kota dlm ade nak htr kawan mak aku pya kunjungan, tetibe aku masuk satu simpang ke kanan ni...then masuk pya masuk.....ha teka ape aku jumpa....KUBUR CINA!!!!! ahhahaha....aku da cuak da...da la jalan mati..nsb baek aku g petang!! kalo aku g malam...naye....x pasal nampak hantu cina..ups! huk3...then aku pon patah balik ke jalan kluar...bile da smpai smpang kuar ade satu keta lalu depan aku...tgk aku dgn gaye pelik gile~ haha..aku wat xtau jekkk..tp aku tau, mseti dlm hati die berkate: " ape budak2 ni wat kat kubur cina ni???da la pose2! " hahahhahah


7.00 pm : aku smpai umah..nsb sempat htr habis..kalo x, buka dlm keta la jawabnye..da la xde pape dlm keta..huhu

8.30p.m: ingat da bley rilek2 kat umah, jap lagi mak n ayah ajak g expo pt raja~ huk3...nak temankan makcik aku cari baju raye.. mula2 cam malas nak ikut..then bile diorang da nak kuar umah br la aku menggedix nak ikut..huhu


10.30p.m: blk expo tros g kedai...smapi kedai, BT, mizi n sapik izzat dtg sbb BT nak htr water pump die..ayah nak pinjam nak wat cuci kedai...

12.30a.m: lepas kemas2 kedai,buang habuk yg bnyak gile (sbb sebulan kedai x bukak), ssn air tin sume aku pon lepak gileeee....mase tu mak n ayah x nmpak tnda2 nak blk lagi...huk3...last2 aku tertido atas kotak air tin~~ ahhahah...x larat kottttttt....

emm tula rutin seharianku di hari minggu...dari subuh hari, smpai awal pagi...tp besh la. i loikee~~ sbb x boring.hehe...mak n ayah mmg aku x heran~ diorang mmg xtau penat!!! huk3
orait...ckp la membebel smapi di sini~
papai~~~

1 comment: